donderdag 23 februari 2017

Tentoonstelling: De geschiedenis van het eerste Chinese keizerrijk

Wat was het Terracottaleger?

Iemand die iets af weet van geschiedenis weet dat het bekende Terracottaleger de beeldjes zijn die als grafgift werden meegegeven aan de eerste keizer van China. Er zaten zo ongeveer 8000 figuurtjes in het graf. Het leger heeft wel ooit bestaan en dat zo'n 200 jaar v.C.. Door mijn interesse in geschiedenis viel dit onderwerp me meteen op. Aangezien ik in de Chinese geschiedenis nog niet zo verdiept was ben ik erg nieuwsschierig om deze tentoonstelling een bezoekje te brengen.
De tentoonstelling is nog te bezoeken tot 23 april in Luik. Naast de beeldjes vind je in deze expo ook nog wat geschiedenis over het eerste Chinese keizerrijk met vooral een blik op het echte Terracottaleger en de wapens die ze toen gebruikte.

Het artikel uit de krant

1 opmerking:

  1. Doen Astrid! Enkele jaren geleden heb ik er een deel van gezien in Nederland. Het is echt de moeite waard.

    BeantwoordenVerwijderen