donderdag 2 februari 2017

Mutatie van de mens. Een vooruitgang of ondergang?

Ik kwam vorige week vrijdag eindelijk thuis na een lange school- en werkweek en was klaar om van mijn weekend te genieten. Mensen die mij goed kennen weten dat als ik wil ontspannen, ik de app '9gag' bezoek om en beetje te kunnen lachen met wat er gaande is in de wereld. Maar toen zag ik iets waar ik eigenlijk helemaal niet mee kon lachen. Het maakte me zelfs angstig, namelijk 'The human-pig hybrid' (mens-varken hybride). Professoren hebben in een lab het embryo van een varken genomen in een nog heel vroeg stadium. Daarna hebben ze er menselijke cellen ingespoten. Het 'wezen' zal dus uitgroeien tot een mens-varken. Wat me het meest verbaasde is dat alles wat ze tot nu toe al hebben uitgespookt compleet legaal is. Gelukkig mogen ze het embryo niet helemaal laten ontwikkelen tot een levend wezen en is dit slechts een test. Het doel van dit onderzoek vind ik een beetje dubbel. De professoren willen menselijke organen laten groeien in het wezen die dan gebruikt kunnen worden voor patiënten, om zo die lange wachtlijst voor organen in ziekenhuizen tegen te gaan. Met het feit dat ze hiermee levens zouden kunnen redden ben ik heel blij, maar dan moeten ze wel dat mens/varken doden. De vraag is natuurlijk: in hoeverre is dit een mens?
Een echte foto van het embryo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten