donderdag 16 maart 2017

Een opluchting voor de toekomst van Nederland




Wat is het resultaat van de verkiezingen?

Het is niet de eerste keer dat ik het op mijn blog over een relatief oude, racistische, extreem rechtse man met een slechte kapper heb. Ik heb het natuurlijk over Geert Wilders, ook wel de Trump van Nederland genoemd. Gisteren avond kwamen de resultaten van de stemmingen uit voor het presidentschap de komende jaren in Nederland. Een uitslag waar ik zeer blij mee was.
Als 50% Nederlander kon ik thuis zelfs niet ontsnappen aan de tv die constant aanstond met het nieuws en natuurlijk het lange debat tussen Rutte en Wilders. Mijn grootouders kwamen zelfs langs, ze wonen nu wel in België, om het er met ons over te hebben.

In dit debat, net voor de uiteindelijke verkiezing, kwamen de twee belangrijkste kandidaten aan bod. Mark Rutte (VVD) en Geert Wilders (PVV). Uit het debat zelf leek er niet echt een winnaar te zijn enkel twee mannen die elkaar dingen bleven verwijten. De grootste discutie ging over het recente onderwerp met de Turks/Nederlandse rellen.

Uiteindelijk werd gisterenavond om 21u bekend gemaakt dat Rutte gewonnen had. En zeker niet oneerlijk, want 77.7% van de Nederlanders hebben gestemd en dat is een pak meer dan de vorige verkiezingen van 2012. VVD won met 93.3% van de stemmen en verdiende daarmee 33 zetels. PVV haalde 20 zetels. Wat opvallend was, was de partij GroenLinks die een record haalde van 14 zetels. 

Image result for geert wilders meme           

Klik hier voor de link!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten